صفحه اصلی
نقشه سایت
ورود اعضاء
العربیه
English
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱ آذر
دوباره تلاش کنید
!!!b1!!!
!!!b1!!!
معرفی
معرفی
اهداف
اساسنامه
اعضای هیات اجرایی انجمن
اخبار
اخبار سال 1400
اخبار سال 1399
اخبار سال 1398
کمیته ها
کمیته اشتغال و کارآفرینی
کمیته تشکیلات
کمیته توانمندسازی و آموزش
کمیته رسانه و تبلیغات
کمیته فرهنگی و اجتماعی
کمیته مطالعات و پژوهش
کمیته محیط زیست
اخبار کمیته ها
آموزش و توانمندسازی
محیط زیست
اشتغال و کارآفرینی
مطالعه و پژوهش
رسانه و تبلیغات
آیین نامه ها و فرم ها
نمایشگاه های مجازی
آثار تصویری
هنرهای تجسمی
صنایع دستی
نقاشی
گرافیک
طراحی و دوخت لباس
هنرهای نمایشی
آثار مکتوب
شعر
متن ادبی
داستان
اساسنامه
باسمه تعالی
اساسنامه انجمن دانش آموختگان دانشگاه الزهرا(س)
مقدمه:
در پی ابلاغ طرح استمرار ارتباط دانشگاه و دانش آموختگان ؛موضوع بخشنامه 11454/11 مورخ 71/5/13 وزارت فرهنگ و آموزش عالی و بر اساس مصوبه جلسه 375 مورخ 75/2/22 شورای عالی انقلاب فرهنگی و آئین نامه تاُسیس انجمن دانش آموختگان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی؛ مصوب 1377/4/14 وزارت فرهنگ و آموزش عالی با توجه به فعال تر کردن هر چه بیشتر خواهران در ساختار اجتماعی - اقتصادی جامعه اساسنامهی زیر درتاریخ 77/9/21 در محل شورای دانشگاه باتفاق آراء به تصویب رسید
فصل اول - کلیات
ماده 1- نام وتعریف انجمن
1-1- نام انجمن عبارت است از انجمن دانش آموختگان دانشگاه الزهراء که از این به بعد به اختصارانجمن نامیده میشود.
2-1- انجمن تشکیلاتی است که به هیچ یک از احزاب گروهها جمعیتهای سیاسی وابستگی نداشته و با پایبندی به آزادی ؛ استقلال ؛ وحدت ملی و مصالح جمهوری اسلامی ایران صرفاُدر جهت تحقق اهداف مندرج در این اساسنامه فعالیت می کند.
تبصره- انجمن یک نهاد سیاسی نیست و در امور مدیریت دانشگاه دخالتی ندارد.
ماده 2 - محل انجمن:
دفتر مرکزی انجمن در تهران است .انجمن میتواند در صورت ضرورت نسبت به دفاتر فرعی و واحدهای مربوط در سایر نقاط کشور اقدام نماید.
ماده 3- مدت فعالیت:
مدت فعالیت انجمن نامحدود است.
فصل دوم- اهداف و وظایف:
ماده 4 - اهداف انجمن عبارتند از:
1-4- ارتقای سطح دانش و فن آوری ملی از طریق ارتباط مؤثر میان دانشگاه و دانش آموختگان شاغل در بخشهای مختلف اقتصادی؛ اجتماعی؛ فرهنگی.
2-4- کمک به ترویج دانش و فن جهت نیل به خود اتکائی ملی.
3-4- حفظ و استمرار پویائی اجتماعی و ایجاد زمینه های رشد فرهنگی دانش آموختگان.
4-4- بهرهگیری از نظرات و تجارب دانشآموختگان در جهت ارتقای سطح علمی دانشگاه.
5-4- ایجاد زمینه های مستمر دانش آموختگان با یکدیگر .
6-4 ارج گذاشتن به مطالعات؛ تحقیقات؛ خلاقیتهای علمی؛ تجربیات وخدمات ارزشمند دانش آموختگان .
7-4- سازماندهی؛ جذب و هدایت کمکهای مردمی و واحدهای اقتصادی برای پیشبرد امور انجمن.
8-4- تشویق بانوان فارغ التحصیل در جهت ادامه تحصیل و کسب مدارج علمی بالاتر .
9-4- بررسی زمینههای اشتغال بانوان دانشآموخته در رشتههای تخصصی و تلاش در جهت جذب بیشتر آنها در مراکز مناسب.
10-4- برقراری ارتباطات با سایر نهادهای اجتماعی در مسائل زنان .
11-4- معرفی کامل دانشگاه الزهراء(س) در سطح ملی و بین المللی و نشاندادن خصوصیات روشهای آموزشی و پرورشی آن .
شرح وظایف انجمن:
ماده 5- وظایف:
1-5- انتقال نیازهای علمی؛ فرهنگی؛ اجتماعی؛ فنی بخشهای مختلف اجرائی کشور به دانشگاه .
2-5- ارائه پیشنهادهای اصلاحی درباره برنامه های آموزشی و پژوهشی بر اساس نیازهای جامعه .
3-5- ارزیابی کارآئی دانش آموختگان در ارتباط با مشاغل اجتماعی و آموختههای دانشگاهی .
4-5- برگزاری کنفرانسها ؛ سمینارها و کارگاههای آموزشی و گردهمائیهای اجتماعی ؛ فرهنگی و فنی و تخصصی به منظور بالا بردن سطح دانش اعضا انجمن.
5-5- آشنا نمودن استادان به دانش آموختگان و دانشجویان با محیطهای علمی فرهنگی؛ فنی و تخصصی از طریق بازدیدهای علمی.
6-5- انجام پروژه های مشترک علمی میان دانشگاه و سایر بخشهای اجرائی کشور با همکاری دانشآموختگان .
7-5- ایجاد تسهیلات مناسب جهت استفاده از دانش آموختگان از امکانات علمی؛ تحقیقاتی؛ فرهنگی وورزشی دانشگاه( مانند کتابخانه ؛ آزمایشگاهها ؛ مراکز رایانه ای ؛ دفاتر مشاوره ای و.....)
8-5- انتشار نشریه و خبرنامه انجمن در جهت تحقق اهداف و ایفای وظایف آن .
9-5- بررسی موقعیت و نقش دانش آموختگان در امر توسعه علمی؛ فرهنگی؛ اجتماعی؛ اقتصادی کشور و انعکاس نتیجه این بررسی به ایشان به منظور تقویت روحیه مشارکت و همکاری.
10-5- تلاش برای تحکیم روابط فیمابین دانش آموختگان از طریق ایجاد باشگاه فعالیتهای ورزشی؛ تشکیل اردو و گردهمائی و مانند آن.
11-5- تاسیس موسسات و شرکتها مرتبط با اهداف انجمن.
فصل سوم – شرایط عضویت:
ماده 6 – شرایط عضویت:
1-6- اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی ایران
2-6- داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه الزهراء یا عضویت در هئیت علمی این دانشگاه .
3-6- پرداخت حق عضویت .
تبصره:صاحب نظرانی که بتواننددررسیدن به اهداف فوق انجمن را یاری دهند ؛ می توانندبه عضویت افتخاری انجمن نائل شوند .
تبصره – لغو عضویت اعضائی که یک یا تعدادی از شرایط فوق را از دست می دهند با هیئت اجرائی است .
فصل چهارم – ارکان انجمن:
ماده 7 – ارکان:
1-7- مجمع عمومی.
2-7- هیات اجرائی .
3-7- دبیر اجرائی .
4-7- بازرسان .
5-7- واحدها و دفاتر .
6-7- کمیته های تخصصی .
ماده 8 – مجمع عمومی متشکل از کلیه اعضای انجمن است.
1-8- جلسات مجمع عمومی عادی یک باردرسال با دعوت رئیس مجمع عمومی تشکیل می گردد.
2-8- مجمع عمومی فوق العاده در صورت ضرورت و به درخواست دبیر انجمن و تاُیید هیاُت اجرائی تشکیل می شود .
3-8- جلسات مجمع عمومی با حضور حداقل نصف به علاوه یک اعضای انجمن رسمیت می یابد.
ماده 9 – وظایف مجمع عمومی:
1-9- استماع گزارش دبیر؛ هیئت اجرائی و بازرسان درخصوص فعالیتهای انجام شده وارزیابی آنها .
2-9- بررسی و تصویب سیاستهای کلی و برنامه های انجمن.
3-9- تائید تغییرات پیشنهادی درمفاد اساسنامه وارائه آن به وزارت فرهنگ وآموزش عالی برای تصویب
4-9- انتخاب دبیر ؛ اعضای اصلی و علی البدل هیات اجرائی – بازرسان و خزانه دار و برکناری آنها در صورت لزوم .
5-9- تصویب بودجه و ترازنامه سالانه انجمن .
6-9- بررسی و تصویب مقررات اداری و مالی و معاملاتی انجمن .
7-9- تصویب میزان حق عضویت اعضاء .
تبصره- تصمیمات مجمع عمومی با حداقل راًی دوسوم کل اعضای حاضر وصوب تلقی می شود .
ماده 10– هیات اجرائی:
1-10- به منظور اجرای سیاستها و برنامه های انجمن و تحقق اهداف آن هیاءتی به نام هیئت اجرائی تشکیل می گردد . هیات اجرائی دارای 9 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل است.
تبصره – حداقل دو سوم اعضای هیات اجرائی باید از دانش آموختگان دانشگاه و حداکثر یک سوم آن می تواند از سایر اعضاء انجمن باشد.
2-10- مجمع عمومی در اولین نشست خود اعضای اصلی و علی البدل را ( با راًی مخفی ) برای مدت 2 سال انتخاب می نماید. انتخاب مجدد اعضای هیئت اجرائی بلامانع است.
3-10- جلسات هیاًت اجرائی با حضور فعال 7 نفر از اعضاء رسمیت خواهد داشت و تصمیمات آن با اکثریت آراء معتبر خواهد بود.
4-10- اعضاء علی البدل در کلیه جلسات دعوت خواهند شد و در صورت غیبت هر یک از اعضاء اصلی؛ عضو علی البدل حاضر صاحب رای می باشد. جلسات هیاُت اجرائی به دعوت دبیر یا بنا به تقاضای حداقل 3 نفر از اعضاء اصلی تشکیل می گردد.
5-10- جلسات هیاًت اجرائی حداقل ماهی یکبار تشکیل میگردد.
ماده 11 – وظایف و اختیارات هیئت اجرائی:
1-11- اجرای سیاستها و برنامه های مصوب مجمع عمومی و انجام کلیه امور انجمن در جهت تحقق اهداف آن .
2-11- تدوین سیاستهای کلی انجمن و آئین نامه های مالی و معاملاتی و ارائه آن به مجمع عمومی جهت تصویب.
3-11- تصویب آئین مامه های اجرائی انجمن.
4-11- تعیین اعضاء کمیته های تخصصی و تشکیل این کمیته ها و نظارت بر فعالیت آنها .
5-11- نظارت بر مجموع فعالیتهائی که به نام انجمن انجام می شود از جمله برگزاری سمینارها و میزگردها و جلسات سخنرانی در چهار چوب اهداف و سیاستهای انجمن .
6-11- بررسی و مطالعه و تایید پیشنهادهای دبیر انجن در خصوص خط مشی برنامه و بودجه سالانه ؛ ترازنامه مالی ؛ گزارش عملکرد و تاًسیس دفاتر جهت ارائه به مجمع عمومی .
7-11- تصویب ظوابط قبول هدایا و کمکهای بلاعوض .
8-11- تهیه و تصویب ساختار و تشکیلات اجرائی در چارچوب اساسنامه .
9-11- بررسی میزان حق عضویت اعضاء و پیشنهاد آن به مجمع عمومی.
ماده 12 – دبیر انجمن:
1-12- دبیر انجمن مجری مصوبات هیاًت اجرائی و بالاترین مقام اجرائی و مسئول حسن انجام کلیه امور؛ هدایت فعالیتها و حفظ حقوق انجمن بر طبق مفاد اساسنامه و آئین نامه مصوب آن میباشد.
ماده 13 – شرح وظایف و اختیارات دبیر انجمن:
1-13- مسئولیت ایجاد ارتباط و تماس و مکاتبه با کلیه اشخاص حقیقی و مراجع رسمی دولتی و غیر دولتی .
2-13- نمایندگی انجمن د رکلیه مراجع با حق توکیل به غیر .
3-13- ارجاع دعاوی و حق صلح با تصویب هیات اجرائی .
4-13- پیشنهاد سیاست – خط مشی ؛ برنامه و بودجه سالانه ؛ ارائه گزارشهای عملکرد ؛ ترازنامه ؛ پیشنهاد تاًسیس دفاتر فرعی و آئین نامه های مورد به هیاًت اجرائی .
5-13- تهیه تشکیلات مناسب و پیشنهاد آن به هیاًت اجرائی به منظور تصویب .
6-13- تنظیم؛ هدایت و انجام امور انجمن در قالب برنامهها و بودجه مصوب .
7-13- صرف هزینه در امور محوله مطابق مقررات انجمن .
8-13- انجام سایر وظایف محوله در ظرف هیات اجرائی .
تبصره- دبیر انجمن می تواند بخشی از اختیارات خود را در چهار چوب آئین نامه های مصوب انجمن به دیگری واگذار کند .
ماده 14 – واحدهای تابعه انجمن:
1-14- به پیشنهاد هیاًت اجرائی و با تصویب مجمع عمومی؛ انجمن میتواند شاخهها و واحدهای مستقر در دانشکدهها و مراکز وابسته به دانشگاه تأسیس نماید .
2-14- نحوه مدیریت و محدوده وظایف واحدهای تابعه توسط هیاًت اجرائی پیشنهاد و در مجمع عمومی انجمن به تصویب می رسد .
ماده 15 – کمیته های تخصصی:
1-15- انجمن می تواند به منظور پیشبرد اهداف خود کمیته های تخصصی تشکیل دهد . ترکیب اعضاء و شرح وظایف کمیته های مزبور با پیشنهاد دبیر انجمن و تصویب هیاًت اجرائی معین خواهد شد .
2-15- برای استفاده از اعضای هیاًت علمی دانشگاه در کمیته های تخصصی ؛ موافقت رئیس دانشگاه ضروری است .
ماده 16 –بازرسان انجمن:
1-16- انجمن دارای دو نفر بازرس ( اصلی و علی البدل ) است که به وسیله مجمع عمومی برای مدت دو سال به منظور نظارت بر کلیه امور انجمن انتخاب می شوند . انتخاب مجدد هر یک از بازرسان بلامانع است .
ماده 17 – وظایف و مسئولیتهای بازرسان:
1-17- سیدگی به ترازنامه و سایر گزارشهای مالی ؛ تهیه گزارش کتبی و اظهار نظر در مورد عملکرد هیاًت اجرائی و دبیر انجمن گزارش مذکور باید 15 روز قبل از اجلاس مجمع عمومی در اختیار آنان قرار گیرد .
2-17- بازرسان می توانند برای انجام وظایف خود به کلیه مدارک و اسناد مورد نیاز درانجمن مراجعه وکسب اطلاع نمایند . به گونه ای که در امور اجرائی انجمن وقفهای ایجاد نشود .
ماده 18 – خزانه دار:
1-18- خزانه دار انجمن مسئول امور مالی و حفظ و نگهداری اموال و موجود یهای نقدی و دریافت حق عضویت اعضای انجمن و نیز قبول کمکهای مالی و اعانات بلاعوض و سایر عطایایی است که از طرف اشخاص و یا موسسات به انجمن پرداخت می شود .
2-18- وظایف خزانه دار و حدود مسئولیتهای او از طرف هیات اجرائی تعیین خواهد شد .
ماده 19– منابع مالی:
منابع مالی انجمن از طریق دریافت حق عضویت از اعضاء و همچنین قبول کمک و هدایای اشخاص حقیقی و حقوقی تامین می شود .
ماده 20– انحلال انجمن:
1-20- انحلال انجمن با تصویب حداقل دوسوم کل اعضای مجمع عمومی امکان پذیر است .
2-20- در صورت انحلال انجمن ؛ کمیته ای توسط مجمع عمومی انتخاب می شود و زیز نظر رئیس دانشگاه نسبت به تسویه اموال انجمن اقدام خواهد کرد . کلیه اموال انجمن پس از تسویه در اختیار دانشگاه قرار می گیرد .
این اساسنامه در 20 ماده و 78 بند و 6 تبصره توسط هیئت مؤسس انجمن دانش آموختگان تهیه و در تاریخ 77/9/21 به تصویب رسید .
تاریخ به روز رسانی:
1399/05/20
تعداد بازدید:
2580
تمامي حقوق سايت براي
دانشگاه الزهرا ( س )
محفوظ است.