صفحه اصلی
نقشه سایت
ورود اعضاء
العربیه
English
۱۴۰۳ جمعه ۲۶ بهمن
دوباره تلاش کنید
!!!b1!!!
!!!b1!!!
معرفی
معرفی
اهداف
اساسنامه
اعضای هیات اجرایی انجمن
اخبار
اخبار سال 1400
اخبار سال 1399
اخبار سال 1398
کمیته ها
کمیته اشتغال و کارآفرینی
کمیته تشکیلات
کمیته توانمندسازی و آموزش
کمیته رسانه و تبلیغات
کمیته فرهنگی و اجتماعی
کمیته مطالعات و پژوهش
کمیته محیط زیست
اخبار کمیته ها
آموزش و توانمندسازی
محیط زیست
اشتغال و کارآفرینی
مطالعه و پژوهش
رسانه و تبلیغات
آیین نامه ها و فرم ها
نمایشگاه های مجازی
آثار تصویری
هنرهای تجسمی
صنایع دستی
نقاشی
گرافیک
طراحی و دوخت لباس
هنرهای نمایشی
آثار مکتوب
شعر
متن ادبی
داستان
اساسنامه
باسمه تعالی
اساسنامه انجمن دانش آموختگان دانشگاه الزهرا(س)
مقدمه:
در پی ابلاغ طرح استمرار ارتباط دانشگاه و دانش آموختگان ؛موضوع بخشنامه 11454/11 مورخ 71/5/13 وزارت فرهنگ و آموزش عالی و بر اساس مصوبه جلسه 375 مورخ 75/2/22 شورای عالی انقلاب فرهنگی و آئین نامه تاُسیس انجمن دانش آموختگان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی؛ مصوب 1377/4/14 وزارت فرهنگ و آموزش عالی با توجه به فعال تر کردن هر چه بیشتر خواهران در ساختار اجتماعی - اقتصادی جامعه اساسنامهی زیر درتاریخ 77/9/21 در محل شورای دانشگاه باتفاق آراء به تصویب رسید
فصل اول - کلیات
ماده 1- نام وتعریف انجمن
1-1- نام انجمن عبارت است از انجمن دانش آموختگان دانشگاه الزهراء که از این به بعد به اختصارانجمن نامیده میشود.
2-1- انجمن تشکیلاتی است که به هیچ یک از احزاب گروهها جمعیتهای سیاسی وابستگی نداشته و با پایبندی به آزادی ؛ استقلال ؛ وحدت ملی و مصالح جمهوری اسلامی ایران صرفاُدر جهت تحقق اهداف مندرج در این اساسنامه فعالیت می کند.
تبصره- انجمن یک نهاد سیاسی نیست و در امور مدیریت دانشگاه دخالتی ندارد.
ماده 2 - محل انجمن:
دفتر مرکزی انجمن در تهران است .انجمن میتواند در صورت ضرورت نسبت به دفاتر فرعی و واحدهای مربوط در سایر نقاط کشور اقدام نماید.
ماده 3- مدت فعالیت:
مدت فعالیت انجمن نامحدود است.
فصل دوم- اهداف و وظایف:
ماده 4 - اهداف انجمن عبارتند از:
1-4- ارتقای سطح دانش و فن آوری ملی از طریق ارتباط مؤثر میان دانشگاه و دانش آموختگان شاغل در بخشهای مختلف اقتصادی؛ اجتماعی؛ فرهنگی.
2-4- کمک به ترویج دانش و فن جهت نیل به خود اتکائی ملی.
3-4- حفظ و استمرار پویائی اجتماعی و ایجاد زمینه های رشد فرهنگی دانش آموختگان.
4-4- بهرهگیری از نظرات و تجارب دانشآموختگان در جهت ارتقای سطح علمی دانشگاه.
5-4- ایجاد زمینه های مستمر دانش آموختگان با یکدیگر .
6-4 ارج گذاشتن به مطالعات؛ تحقیقات؛ خلاقیتهای علمی؛ تجربیات وخدمات ارزشمند دانش آموختگان .
7-4- سازماندهی؛ جذب و هدایت کمکهای مردمی و واحدهای اقتصادی برای پیشبرد امور انجمن.
8-4- تشویق بانوان فارغ التحصیل در جهت ادامه تحصیل و کسب مدارج علمی بالاتر .
9-4- بررسی زمینههای اشتغال بانوان دانشآموخته در رشتههای تخصصی و تلاش در جهت جذب بیشتر آنها در مراکز مناسب.
10-4- برقراری ارتباطات با سایر نهادهای اجتماعی در مسائل زنان .
11-4- معرفی کامل دانشگاه الزهراء(س) در سطح ملی و بین المللی و نشاندادن خصوصیات روشهای آموزشی و پرورشی آن .
شرح وظایف انجمن:
ماده 5- وظایف:
1-5- انتقال نیازهای علمی؛ فرهنگی؛ اجتماعی؛ فنی بخشهای مختلف اجرائی کشور به دانشگاه .
2-5- ارائه پیشنهادهای اصلاحی درباره برنامه های آموزشی و پژوهشی بر اساس نیازهای جامعه .
3-5- ارزیابی کارآئی دانش آموختگان در ارتباط با مشاغل اجتماعی و آموختههای دانشگاهی .
4-5- برگزاری کنفرانسها ؛ سمینارها و کارگاههای آموزشی و گردهمائیهای اجتماعی ؛ فرهنگی و فنی و تخصصی به منظور بالا بردن سطح دانش اعضا انجمن.
5-5- آشنا نمودن استادان به دانش آموختگان و دانشجویان با محیطهای علمی فرهنگی؛ فنی و تخصصی از طریق بازدیدهای علمی.
6-5- انجام پروژه های مشترک علمی میان دانشگاه و سایر بخشهای اجرائی کشور با همکاری دانشآموختگان .
7-5- ایجاد تسهیلات مناسب جهت استفاده از دانش آموختگان از امکانات علمی؛ تحقیقاتی؛ فرهنگی وورزشی دانشگاه( مانند کتابخانه ؛ آزمایشگاهها ؛ مراکز رایانه ای ؛ دفاتر مشاوره ای و.....)
8-5- انتشار نشریه و خبرنامه انجمن در جهت تحقق اهداف و ایفای وظایف آن .
9-5- بررسی موقعیت و نقش دانش آموختگان در امر توسعه علمی؛ فرهنگی؛ اجتماعی؛ اقتصادی کشور و انعکاس نتیجه این بررسی به ایشان به منظور تقویت روحیه مشارکت و همکاری.
10-5- تلاش برای تحکیم روابط فیمابین دانش آموختگان از طریق ایجاد باشگاه فعالیتهای ورزشی؛ تشکیل اردو و گردهمائی و مانند آن.
11-5- تاسیس موسسات و شرکتها مرتبط با اهداف انجمن.
فصل سوم – شرایط عضویت:
ماده 6 – شرایط عضویت:
1-6- اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی ایران
2-6- داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه الزهراء یا عضویت در هئیت علمی این دانشگاه .
3-6- پرداخت حق عضویت .
تبصره:صاحب نظرانی که بتواننددررسیدن به اهداف فوق انجمن را یاری دهند ؛ می توانندبه عضویت افتخاری انجمن نائل شوند .
تبصره – لغو عضویت اعضائی که یک یا تعدادی از شرایط فوق را از دست می دهند با هیئت اجرائی است .
فصل چهارم – ارکان انجمن:
ماده 7 – ارکان:
1-7- مجمع عمومی.
2-7- هیات اجرائی .
3-7- دبیر اجرائی .
4-7- بازرسان .
5-7- واحدها و دفاتر .
6-7- کمیته های تخصصی .
ماده 8 – مجمع عمومی متشکل از کلیه اعضای انجمن است.
1-8- جلسات مجمع عمومی عادی یک باردرسال با دعوت رئیس مجمع عمومی تشکیل می گردد.
2-8- مجمع عمومی فوق العاده در صورت ضرورت و به درخواست دبیر انجمن و تاُیید هیاُت اجرائی تشکیل می شود .
3-8- جلسات مجمع عمومی با حضور حداقل نصف به علاوه یک اعضای انجمن رسمیت می یابد.
ماده 9 – وظایف مجمع عمومی:
1-9- استماع گزارش دبیر؛ هیئت اجرائی و بازرسان درخصوص فعالیتهای انجام شده وارزیابی آنها .
2-9- بررسی و تصویب سیاستهای کلی و برنامه های انجمن.
3-9- تائید تغییرات پیشنهادی درمفاد اساسنامه وارائه آن به وزارت فرهنگ وآموزش عالی برای تصویب
4-9- انتخاب دبیر ؛ اعضای اصلی و علی البدل هیات اجرائی – بازرسان و خزانه دار و برکناری آنها در صورت لزوم .
5-9- تصویب بودجه و ترازنامه سالانه انجمن .
6-9- بررسی و تصویب مقررات اداری و مالی و معاملاتی انجمن .
7-9- تصویب میزان حق عضویت اعضاء .
تبصره- تصمیمات مجمع عمومی با حداقل راًی دوسوم کل اعضای حاضر وصوب تلقی می شود .
ماده 10– هیات اجرائی:
1-10- به منظور اجرای سیاستها و برنامه های انجمن و تحقق اهداف آن هیاءتی به نام هیئت اجرائی تشکیل می گردد . هیات اجرائی دارای 9 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل است.
تبصره – حداقل دو سوم اعضای هیات اجرائی باید از دانش آموختگان دانشگاه و حداکثر یک سوم آن می تواند از سایر اعضاء انجمن باشد.
2-10- مجمع عمومی در اولین نشست خود اعضای اصلی و علی البدل را ( با راًی مخفی ) برای مدت 2 سال انتخاب می نماید. انتخاب مجدد اعضای هیئت اجرائی بلامانع است.
3-10- جلسات هیاًت اجرائی با حضور فعال 7 نفر از اعضاء رسمیت خواهد داشت و تصمیمات آن با اکثریت آراء معتبر خواهد بود.
4-10- اعضاء علی البدل در کلیه جلسات دعوت خواهند شد و در صورت غیبت هر یک از اعضاء اصلی؛ عضو علی البدل حاضر صاحب رای می باشد. جلسات هیاُت اجرائی به دعوت دبیر یا بنا به تقاضای حداقل 3 نفر از اعضاء اصلی تشکیل می گردد.
5-10- جلسات هیاًت اجرائی حداقل ماهی یکبار تشکیل میگردد.
ماده 11 – وظایف و اختیارات هیئت اجرائی:
1-11- اجرای سیاستها و برنامه های مصوب مجمع عمومی و انجام کلیه امور انجمن در جهت تحقق اهداف آن .
2-11- تدوین سیاستهای کلی انجمن و آئین نامه های مالی و معاملاتی و ارائه آن به مجمع عمومی جهت تصویب.
3-11- تصویب آئین مامه های اجرائی انجمن.
4-11- تعیین اعضاء کمیته های تخصصی و تشکیل این کمیته ها و نظارت بر فعالیت آنها .
5-11- نظارت بر مجموع فعالیتهائی که به نام انجمن انجام می شود از جمله برگزاری سمینارها و میزگردها و جلسات سخنرانی در چهار چوب اهداف و سیاستهای انجمن .
6-11- بررسی و مطالعه و تایید پیشنهادهای دبیر انجن در خصوص خط مشی برنامه و بودجه سالانه ؛ ترازنامه مالی ؛ گزارش عملکرد و تاًسیس دفاتر جهت ارائه به مجمع عمومی .
7-11- تصویب ظوابط قبول هدایا و کمکهای بلاعوض .
8-11- تهیه و تصویب ساختار و تشکیلات اجرائی در چارچوب اساسنامه .
9-11- بررسی میزان حق عضویت اعضاء و پیشنهاد آن به مجمع عمومی.
ماده 12 – دبیر انجمن:
1-12- دبیر انجمن مجری مصوبات هیاًت اجرائی و بالاترین مقام اجرائی و مسئول حسن انجام کلیه امور؛ هدایت فعالیتها و حفظ حقوق انجمن بر طبق مفاد اساسنامه و آئین نامه مصوب آن میباشد.
ماده 13 – شرح وظایف و اختیارات دبیر انجمن:
1-13- مسئولیت ایجاد ارتباط و تماس و مکاتبه با کلیه اشخاص حقیقی و مراجع رسمی دولتی و غیر دولتی .
2-13- نمایندگی انجمن د رکلیه مراجع با حق توکیل به غیر .
3-13- ارجاع دعاوی و حق صلح با تصویب هیات اجرائی .
4-13- پیشنهاد سیاست – خط مشی ؛ برنامه و بودجه سالانه ؛ ارائه گزارشهای عملکرد ؛ ترازنامه ؛ پیشنهاد تاًسیس دفاتر فرعی و آئین نامه های مورد به هیاًت اجرائی .
5-13- تهیه تشکیلات مناسب و پیشنهاد آن به هیاًت اجرائی به منظور تصویب .
6-13- تنظیم؛ هدایت و انجام امور انجمن در قالب برنامهها و بودجه مصوب .
7-13- صرف هزینه در امور محوله مطابق مقررات انجمن .
8-13- انجام سایر وظایف محوله در ظرف هیات اجرائی .
تبصره- دبیر انجمن می تواند بخشی از اختیارات خود را در چهار چوب آئین نامه های مصوب انجمن به دیگری واگذار کند .
ماده 14 – واحدهای تابعه انجمن:
1-14- به پیشنهاد هیاًت اجرائی و با تصویب مجمع عمومی؛ انجمن میتواند شاخهها و واحدهای مستقر در دانشکدهها و مراکز وابسته به دانشگاه تأسیس نماید .
2-14- نحوه مدیریت و محدوده وظایف واحدهای تابعه توسط هیاًت اجرائی پیشنهاد و در مجمع عمومی انجمن به تصویب می رسد .
ماده 15 – کمیته های تخصصی:
1-15- انجمن می تواند به منظور پیشبرد اهداف خود کمیته های تخصصی تشکیل دهد . ترکیب اعضاء و شرح وظایف کمیته های مزبور با پیشنهاد دبیر انجمن و تصویب هیاًت اجرائی معین خواهد شد .
2-15- برای استفاده از اعضای هیاًت علمی دانشگاه در کمیته های تخصصی ؛ موافقت رئیس دانشگاه ضروری است .
ماده 16 –بازرسان انجمن:
1-16- انجمن دارای دو نفر بازرس ( اصلی و علی البدل ) است که به وسیله مجمع عمومی برای مدت دو سال به منظور نظارت بر کلیه امور انجمن انتخاب می شوند . انتخاب مجدد هر یک از بازرسان بلامانع است .
ماده 17 – وظایف و مسئولیتهای بازرسان:
1-17- سیدگی به ترازنامه و سایر گزارشهای مالی ؛ تهیه گزارش کتبی و اظهار نظر در مورد عملکرد هیاًت اجرائی و دبیر انجمن گزارش مذکور باید 15 روز قبل از اجلاس مجمع عمومی در اختیار آنان قرار گیرد .
2-17- بازرسان می توانند برای انجام وظایف خود به کلیه مدارک و اسناد مورد نیاز درانجمن مراجعه وکسب اطلاع نمایند . به گونه ای که در امور اجرائی انجمن وقفهای ایجاد نشود .
ماده 18 – خزانه دار:
1-18- خزانه دار انجمن مسئول امور مالی و حفظ و نگهداری اموال و موجود یهای نقدی و دریافت حق عضویت اعضای انجمن و نیز قبول کمکهای مالی و اعانات بلاعوض و سایر عطایایی است که از طرف اشخاص و یا موسسات به انجمن پرداخت می شود .
2-18- وظایف خزانه دار و حدود مسئولیتهای او از طرف هیات اجرائی تعیین خواهد شد .
ماده 19– منابع مالی:
منابع مالی انجمن از طریق دریافت حق عضویت از اعضاء و همچنین قبول کمک و هدایای اشخاص حقیقی و حقوقی تامین می شود .
ماده 20– انحلال انجمن:
1-20- انحلال انجمن با تصویب حداقل دوسوم کل اعضای مجمع عمومی امکان پذیر است .
2-20- در صورت انحلال انجمن ؛ کمیته ای توسط مجمع عمومی انتخاب می شود و زیز نظر رئیس دانشگاه نسبت به تسویه اموال انجمن اقدام خواهد کرد . کلیه اموال انجمن پس از تسویه در اختیار دانشگاه قرار می گیرد .
این اساسنامه در 20 ماده و 78 بند و 6 تبصره توسط هیئت مؤسس انجمن دانش آموختگان تهیه و در تاریخ 77/9/21 به تصویب رسید .
تاریخ به روز رسانی:
1399/05/20
تعداد بازدید:
2652
تمامي حقوق سايت براي
دانشگاه الزهرا ( س )
محفوظ است.